Niin tosiaan, lauantaina, kun kävin kirpparilla, mukaani tarttui pullo, jossa on patenttikorkki ja sitten löysin erilaisia puusta tehtyjä keittiö "välineitä". Tarkotan nyt sillä puulastoja ja puuhaarukoita jne. en vaan keksiny sopivaa sanaa

Pullossa on tosiaan tollanen patenttikorkki. Olen aivan ihastunut tällasiin pulloihin ja olen alkanut keräillä niitä. Minulla on jo kolme näitä tallasia pulloja: tämä, olutpullo ja sitten joku kirsikka viinapullo, semmonen ihan pikkuruinen. Tämä mansikkakuvioin koristeltu pullo makso vaan 0,50 cnt. ei paha hinta...

Niin ja sitten nämä keittiö jutut  Näihinkin ihastuin noitten päitten takia (ks. alempi kuva). Ne on minusta hauskat ja kivan näköset.  Näilläkin oli hintaa huikeat 0,50cnt. !! Hiplusin minä sieltä yhtä sellasta lasipurnukkaan, kukkaa ja keksirasiaakin, mutta en kuitenkaan ostanut. En sortunut niihin etes tänään, vaikka siellä taas kerran kävinkin  Ehkä sitten joku toinen päivä (huomenna?) Minä kun olen ihan hurahtanu kirpputoreihin. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun Pelastusarmaijan kirpputori lopetti toimintansa täällä, niin nyt ei sitten ole enää kun yksi kirppis jossa käydä, vaikka onhan täällä joku toinenkin, mutta kun en vaan siellä tykkää käydä ja se on sen verran kaukanakin, että....ei kiitos.

Tämä päivä onkin aika mukavasti menny innostajakoulutuksessa ja sitten läksyjen teossa. Huomenna kun on se sanakoekin, niin on siihen tarvinnut lukea. Huomenna ajattelin leipoa jotakin, jos vain äiti antaa. Äiti kun kovasti oli sitä mieltä, että leivon liika makeaa, eikö suolasta välillä. No teinhän minä tänään salaattia, mutta se nyt ei ollut mitään leipomista  No saa nyt nähä, mitä se äiti päättää...

Huomiseen!