Ystävänpäivä se sitten oli... ja meni! Unohdin laittaa tänne ystävänpäivä toivotukset siinä kaiken kiireen keskellä, mutta toivottavasti kaikilla oli mukava ystävänpäivä. Toisaalta, eihän sekään päivä ole kun päivä muiden joukossa.  

Oi ihanuus, viikko alkaa olla voiton puolella, ja kohta alakaakin jo loma! Se kauan kaivattu hiihtoloma. Sitä ennen meijän lukion ykkösten tehtäväksi siunautuu siivota meijän koulu abejen jäljiltä, jotka siis ihan luvan kanssa sotkevat sen. Toivonpahan vaan, että mitään hirveetä hulabaloota ei meijän ykkösten päänmenoksi ole kehitelty, koska ei tosiaankaan huvita soittaa mitään putkimiehiä paikalle, jos vessanpönttö on tukittu, tai ei tosiaankaan huvita ruveta irrottelemaan huonekaluja toisistaan, jos ne on teipattu yhteen, niinkun viimevuosina. Kerran koulu oli joutunu soittamaan putkimiehelle, koska pönttö oli tukkiutunu, ja sinä samasena vuona oli soitettu myös hissin korjaajalle ja palokunnalle, koska paperisilpun takia hissi oli menny oikosulkuun. No onneksi kuulin luotettavasta lähteestä, että mitään multimaalisen kamalaa ei ole luvassa, ja paperisilputkin on nykyään kielletty  Niin ja tietysti meillä on wanhojen tanssit ja penkkaritkin! Olenkin viimeksi nuo tanssit nähny 7 luokalla, muina kertoina olen ollu kipeenä. Harmi sinänsä, vaikka useimmat puvut kyllä toistaakin vuosi vuojelta toisiaan, ja koreografia on lähes aina sama.

Asiasta aasin korvaan. Olin tänään hammaslääkärissä (lue: kipukammiossa) Minulta nääs paikattiin yksi reikä, ja kun menin sinne, niin kuulin ensimmäisenä ihan kauheeta pärinää.. No siinä sitten kädet hiestä märkänä istuin odotusaulan penkeille ja voisin vaikka pistää pääni pantiksi, että kuulin kauheeta pauketta... Siis semmosta niinkun vasaran ja taltan kanssa oltaisiin jotain mäikäröity. lopulta minut pyyvettiin sisään. Olin jo tehnyt puheen sitä varten, että pyydän puudutusta, mutta h.l. sano, ettei sitä välttämättä tarvittas, ja ennen kun olin aamenta kerenny sanoa, niin minulla olikin suu täynnä jo kaiken mailman vempaimia. Kun poraus (luojankiitos) vihdoin oli ohi, sano hammaslääkäri sille avustajalle: "anna se pääynä" Nii että mikä? Siinä jo vähän aikaa mietin, että ei kai se nyt mitään päärynää mulle suuhun survo, mutta se olikin joku pintapaikka, joka on päärynän muotonen. Sitten kun reikä oli paikattu, kevytsiltaa vähän korjattu ja hammaskivet raaputeltu pois, niin sain häippästä ihan hyvillä mielin! 
PS: Tajusin siinä kouluun takasin tallustellessani, että eihän siellä hammaslääkärillä ollu ketään ennen minua, niin että ne kuulemani kidutusäänet oli taatusti kerrosta ylempänä tapahtuvan remontin syytä! Minä ja minun mielikuvitus 

Ja taas vaihdan aihetta

Ulos menessä meinää päästä itku. mittari hipoo lähemmäs -30 astetta, eikä kesän tulosta ole merkkiäkään. Aamulla on pakko vetästä kunnolla päällensä, jos mieli tareta. Kuva on meijän pihalta otettu, eikä naurata yhtään

Tämmönen näkymä taas olisi ihan kiva  Aina ei voi kuitenkaan saada kaikkea mitä haluaa.