Eilen lupasin tulla tänne kirjoittelemaan ja nyt minä sitten täytän lupaukseni.

(Anteeksi tunikan ryppyisyys )

Nyt minä sitten vihdoin ja viimein laitan kuvan tuosta tekemästäni tunikasta. Minä yhtenä päivänä tässä jo jokunen aika sitten selailin minulle hyvinkin tuttua Elloksen sivua ja eksyinpäs siellä sitten osastolle mekot. Kun siellä olin aikana somppaillut, silmiini osui vähän tuommoinen saman mallinen mekko. Siitä se ajatus sitten lähti. Etin käsiini yhen Suuren Käsityön (en muista numeroa??), jossa muistelin nähneeni tuon mallin mallisen paijjan ohjeen. No, minähän kun käyn siellä kansalaisopiston "marttakerhossa", niin minuahan ei mikään estäny ompelemasta tuommosta. Ja tuommonen siitä nyt sitten tuli  Vyötärölle piti tehä tuosta samasesta kankkaasta nyö, mutta totesin, että siitä ois tullu liian saman värinen, joten kitostelin vyön tilalle tuommosen satiini nauhan. Ite oo meleko tyytyväinen tuohon tunikaan. Olen vaan tosin vielä vähän kahen vaiheilla, että lyhennänkö tuon tunikan ihan t-paidaksi, vai (kö)? Mitäs ootte mieltä? Minä en vaan osaa päättää. Jos meinaan lyhennän sen t-paidaksi, voisin pitää sitä jo nyt koulussa, mutta jos annan sen olla tuolleen pitkäni, niin voisin käyttää sitä kesä helteillä kesä tunikana leggareitten kanssa  Joten teidän mielipiteet ois nyt kultaakin arvokkaampia!

Niin joo ja eilen kun siskoni oli käymässä meillä, niin hän sitten esitti minulle toiveensa, että josko minä tekisin hänelle jonkun mekon, jonka voisi hän pukea sitten esim. illan viettoon lähtiessään. Minä sitten tietustelin, että minkäköhän lainen sopisi olla? No sisko sitten ei oikein osannu muuta sanoa, kun että mekko/tunika. Sitten minulle pälkähti päähän, että minähän olen justiinsakin tehny sellasen. Näytin siis sitten siskolleni tuota tunikaa ja hän ihastu siihen ja pyysi minua tekemään sellasen!! Sisko toivoi, että muuntelisin vähän hihoja isoimmiksi ja enemmän lepakkomaisemmiksi ja että pääntie olisi enemmän venemmäisempi. Kankaaksi kävisi kuulemma jokin vähän juhlavampi ja väritoiveena oli musta ja rusetti olisi sitten vaaleanpunanen. Se onkin sitten elämäni ensimmäinen "TiLaUs"!! Minulta ei nimittäin ole kukkaan ennen mittään tilannu! Vähänkö on kivaa, että joku haluaa minun tekevän jottain  Eikun siis tekemään...

Sitten vaihankin aihetta. MInä kun olin siellä Itä- Suomessa, niin minulla oli tietenkin oma miniläppärini siellä mukana reissussa. Noh, ei siinä mittään. Käytin konettani muutaman kerran isäni luona ja  tietysti käytin myös koneeni laturia. Sitten minä muutaman päivän päästä raivasin koneeni laukkuuni kun en sitä enää käyttäny... sen jäläkeen meni taas muutama päivä kunnes minä rupesin siivoomaan. Siinä minä sitten raivailin ja imuroin ja sitä rataa. Löysin sitten lattialta sellasen johdon ja ihmettelin, että mikähän se on. Laitoin sen rullalle ja piirongin laatikkoon. Sitten sanoin isälleni, että olin löytäny jonkun ihme johdon ja laittanu sen laatikkon. No, eilen minä sitten rupesin sitä kotona ehtimään, että missä p*rkeleessä minun tietokoneen laturin johto on?? Käännin kaikki laukkuni ylösalasin ja etin ja etin. Käynnistin sitten koneeni, mutta eipähän siinä meikäläinen sitten kauaa persettään lämmitelly, kun huomasin, että tietokoneessa on käyttöaikaa 9min jälellä, ennen kun akku loppuu aivan tyystin. Jouduin sitten sammuttamaan koneeni. Jatkoin taas etsintöjä, mutta turhaan. Sitten illemmalla kun manasin itekseni, veljeni sano, että minähän käytin konettani isälläni. Sitten minulle pälkähti päähän, että se löytämäni johto, oli minun tietokoneen laturi!!!!  Voi että kun joku voi sitten olla tyhmä!  Vähänkö minua huvitti! Hehhheheh, olin jo vähällä lähteä ostamaan uutta laturia, mutta luojan kiitos en ehtinyt! No, loppu hyvin kaikki hyvin.

Vielä voinnen tähän loppuun mainita, että eilen kun kaikki muut, paitsi minä ja Amalia  lähti Kyyjärvelle, niin matkalla meijjän auto, ennen Poria, päätti sanoa työ sopparinsa irti ja hyytyä matkalle. Olivat sitten joutuneet soittamaan hinausauton ja siskoni hakemaan heidät tien varresta  Olihan reissu... Tarkemmin voitte lukea Äitini blogista